یار بی یار

یار بی یار

مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید که کفر از شرم یار من مسلمان وار می آید
یار بی یار

یار بی یار

مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید که کفر از شرم یار من مسلمان وار می آید

دوش کجا بوده‌ا‌ی؟

جان و جهان! دوش کجا بوده‌ا‌ی؟ نی غلطم در دل ما بوده‌ای
دوش ز هجر تو جفا دیده‌ام ای که تو سلطان وفا بوده‌ای
آه که من دوش چه‌سان بوده‌ام! آه که تو دوش که را بوده‌ای!
رشک برم کاش قبا بودمی چون‌که در آغوش قبا بوده‌ای
زَهرِه ندارم که بگویم ترا :«بی من بیچاره کجا بوده‌ای؟»
یار سبک روح! به وقت گریز تیزتر از باد صبا بوده‌ای
بی‌تو مرا رنج و بلا بند کرد باش که تو بنده بلا بوده‌ای
رنگ رخ خوب تو آخِر گُواست در حرم لطف خدا بوده‌ای!
رنگ تو داری، که زِ رَنگ جهان پاکی، و همرنگ بقا بوده‌ای
آینه‌ای! رنگ تو عکس کسیست تو ز همه رنگ جدا بوده‌ای
نظرات 1 + ارسال نظر
میثم دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 ب.ظ http://qetuo.blogsky.com/

سلام شعر زیباییه فک کنم یکی از خواننده ها هم اینو خونده

با سلام
این شعر رو استاد آواز ایران،استاد شجریان خواندند!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد