یار بی یار

یار بی یار

مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید که کفر از شرم یار من مسلمان وار می آید
یار بی یار

یار بی یار

مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید که کفر از شرم یار من مسلمان وار می آید

رسالت زینبی

حضرت زینب سلام الله علیها بزرگ بانوی جهان اسلام ، بیدادگر و ادامه دهنده حادثه عاشورا می باشند .الگوی راستین وی ، بانوی دو عالم ...

حضرت زینب سلام الله علیها بزرگ بانوی جهان اسلام ، بیدادگر و ادامه دهنده حادثه عاشورا می باشند .الگوی راستین وی ، بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) ، بوده است .زینب (س) در دامان پر مهر و معنویت فاطمه (س) از سرچشمه معارف اسلامی و قرآنی سیراب گشت و رسالت راستین وی پس از واقعه خونبار کربلا روند تازه ای یافت . آن حضرت در این دوران ضمن حضور در کاروان اسرای کربلا ، در برابر حکام جور قرار می گرفتند و به افشا گری ظلم و ستم وارد بر آل طه از سوی خاندان امیه می پرداختند . آن حضرت در این دوران سخت با حضور در کاخ برخی حکمرانان جور زمان ، مانند یزید و ابن زیاد ، با تأکید بر حقانیت طریق آل محمد بر سخنان و تبلیغات مسموم آل امیه درباره بنی هاشم خط بطلان کشیدند.

صدیقه توانا ، عقیله دودمان وحی ، تربیت شده خاندان نبوت ، حضرت زینب کبری (س) اسوه زنانی است که چشم به منش حیدری او دوخته اند و روشی فاطمی برگزیده اند و زینب وار زیسته اند . همه زنانی که راه و روش زندگیشان را ، به نور آن خورشید حیا و عفت و ایمان و معرفت مزین کرده اند . زنانی که سیراب از چشمه سار تفکر زینبی ، غنچه هایشان را به دامان عفت و عاطفه و ایمان می پرورند و هیچ گاه رسالت زینبی خویش را فراموش نمی کنند و راه مقاومت در برابر باطل ، فداکاری ، وزانت عقل ، صبر و بردباری را از ایشان آموخته و از شخصیت بی نظیر ، رزم آور ، شجاع و جهاد گر ایشان ، تأسی می گیرند. باشد همانگونه که ایشان در یکی از حساس ترین برهه های تاریخ اسلام ، از طریق تدبیر و فداکاری و شهامت ، خطری را که متوجه کیان اسلام بود ، بر طرف نمودند ، امروز نیز زنان ما ، از طریق اقتدا به سیره و عملکرد و فضائل این بانوی گرانقدر ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها همه دسیسه ها و مکر دشمنان اسلام را ناکام گذارده و به رسالت زینبی خود عمل کنند. 

منبع:کلمه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد