یار بی یار

یار بی یار

مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید که کفر از شرم یار من مسلمان وار می آید
یار بی یار

یار بی یار

مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید که کفر از شرم یار من مسلمان وار می آید

زین همرهان سست عناصر دلم گرفت

بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست        بگشای لب که قند فراوانم آرزوست


ای آفتاب حسن برون آ دمی ز ابر               کان چهره مشعشع تابانم آرزوست

.

.

.


بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست        بگشای لب که قند فراوانم آرزوست


ای آفتاب حسن برون آ دمی ز ابر               کان چهره مشعشع تابانم آرزوست


بشنیدم از هوای تو آواز طبل باز              باز آمدم که ساعد سلطانم آرزوست


گفتی ز ناز بیش مرنجان مرا برو            آن گفتنت که بیش مرنجانم آرزوست


وان دفع گفتنت که برو شه به خانه نیست        وان ناز و باز و تندی دربانم آرزوست


در دست هر کی هست ز خوبی قراضه​هاست     آن معدن ملاحت و آن کانم آرزوست


این نان و آب چرخ چو سیل​ست بی​وفا         من ماهیم نهنگم عمانم آرزوست


یعقوب وار وااسفاها همی​زنم                   دیدار خوب یوسف کنعانم آرزوست


والله که شهر بی​تو مرا حبس می​شود           آوارگی و کوه و بیابانم آرزوست


زین همرهان سست عناصر دلم گرفت         شیر خدا و رستم دستانم آرزوست


جانم ملول گشت ز فرعون و ظلم او        آن نور روی موسی عمرانم آرزوست


زین خلق پرشکایت گریان شدم ملول            آن​های هوی و نعره مستانم آرزوست


گویاترم ز بلبل اما ز رشک عام              مهرست بر دهانم و افغانم آرزوست


دی شیخ با چراغ همیگشت گرد شهر             کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست


گفتند یافت می​نشود جسته​ایم ما              گفت آنک یافت می​نشود آنم آرزوست


هر چند مفلسم نپذیرم عقیق خرد                   کان عقیق نادر ارزانم آرزوست


پنهان ز دیده​ها و همه دیده​ها از اوست            آن آشکار صنعت پنهانم آرزوست


خود کار من گذشت ز هر آرزو و آز            از کان و از مکان پی ارکانم آرزوست


گوشم شنید قصه ایمان و مست شد        کو قسم چشم صورت ایمانم آرزوست


یک دست جام باده و یک دست جعد یار          زقصی چنین میانه ی میدانم آرزوست


می​گوید آن رباب که مردم ز انتظار           دست و کنار و زخمه عثمانم آرزوست


من هم رباب عشقم و عشقم ربابی​ست          وان لطف​های زخمه رحمانم آرزوست


باقی این غزل را ای مطرب ظریف           زین سان همی​شمار که زین سانم آرزوست


بنمای شمس مفخر تبریز رو ز شرق             من هدهدم حضور سلیمانم آرزوست


مولانا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد